Školní asistenti - Jaroměř
- Plný název: Školní asistent – nástroj podporující rovné příležitosti romských žáků se sociálním znevýhodněním
- projekt byl podpořen z prostředků fondu Evropského hospodářského prostoru a Norských fondů
- doba realizace: 1. 4. 2015 až 31. 3. 2016
Cílem projektu je posílit rovné příležitosti předškolních dětí a žáků ZŠ z odlišného sociokulturního prostředí prostřednictvím zpřístupnění funkce školního asistenta pro sociálně znevýhodněné, zvyšování jeho kompetencí a rozšíření nabídky asistenčních služeb poskytovaných ZŠ.
Zapojená partnerská škola:
- ZŠ Jaroměř - Josefov
Dvě školní asistentky pomáhají více než sedmdesáti žákům jaroměřské školy. Zajišťují asistenci pedagogům přímo ve třídách, opakují si probíranou látku s dětmi po vyučování a organizují pravidelné volnočasové aktivity.
Na organizaci volnočasových akcí se podílejí významnou měrou i dobrovolníci.
Postupně se působnost školních asistentů rozšíří ze školního prostředí i směrem k rodinám romských žáků, kde budou formou terénní práce podporovat zlepšení vztahu rodiny ke školní přípravě dětí – budou ambasadory vzdělání v rodinách postižených sociálním vyloučením a budou doučovat děti z těchto rodin i v jejich domácím prostředí.
V průběhu trvání celého projektu mohou asistenti i spolupracující pedagogové využívat metodickou podporu odborníků z Nové školy – asistenti si budou průběžně zvyšovat své odborné kompetence. Za pomoci Nové školy budou také pracovat na efektivním nastavení spolupráce s pedagogy.
Vyvrcholením volnočasových aktivit bude příměstský tábor, který v srpnu nabídne dětem aktivity mimo školní prostředí. V rámci tábora děti získají zážitky, které na rozdíl od svých vrstevníků jinak nezažijí – výlety na zajímavá místa, exkurze, soutěže, kreativní dílny.
Na základě zkušeností z celého projektu pak vznikne metodika se zaměřením na společnou přípravu asistenta a pedagoga na výuku, navazující na předchozí publikaci Nové školy Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (ke stažení zde).
METODIKU Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem SI MŮŽETE STÁHNOUT ZDE.
Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů.