home
logo facebook

Realizované projekty

Zde najdete některé z realizovaných projektů podle okruhů.

Podpora pedagogických asistentů

  • Tandem II - Podpora asistentů pedagoga pro děti se sociálním znevýhodněním a jejich spolupracujících učitelů

Doba realizace projektu: 1. 4. 2013 – 31. 12. 2013
Projekt byl podpořen Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci Programu na podporu integrace romské komunity v roce 2013, projekt dále podpořil Olomoucký kraj
Evidenční číslo: 082/in9/2013

Hlavním cílem projektu byla metodická podpora Asistentů pedagoga pracujících s romskými žáky a jejich spolupracujících učitelů v oblasti didaktických postupů a vzájemné komunikace. Smyslem této podpory byla podpora využívání instituce AP jako skutečně plnohodnotného a efektivního nástroje inkluzivního vzdělávání.

Více o projektu...

Podpora matematické gramotnosti 

Diferenciace ve výuce a inovace ŠVP v družinách

Celý název: Inovace ŠVP ve školních družinách a diferenciace výuky matematiky na 1. stupni ZŠ
Reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016449
Příjemce: H-mat, o.p.s. – zároveň hlavní realizátor aktivity A2
Partner: Nová škola, o.p.s. – zároveň hlavní realizátor aktivity A1
Realizace: 1. 1. 2020 – 31. 12. 2022

Anotace projektu:
Cílem projektu je jednak vytvoření metodického materiálu pro pedagogickou diagnostiku a následnou diferenciaci výuky matematiky na prvním stupni ZŠ s využitím gradovaných úloh a zároveň podpora rozvoje matematické gramotnosti ve školních družinách na základě inovace jejich ŠVP skrze zavádění řízených činností z prostředí Hejného matematiky. Spojujícím prvkem obou částí projektu je efektivní a systematická podpora rozvoje matematické gramotnosti žáků prvního stupně ZŠ opírající se o Hejného metodu.

Více o projektu najdete zde.

Ostatní projekty

A jak se zachováš ty? – díky podpoře Nadace Open Society Fund Praha jsme připravil v tomto projektu výukový materiál (DVD a metodiku), zaměřený na problematiku prevence psychické i fyzické „šikany“ vycházející z etnických, kulturních a sociálních odlišností. Projekt si obecně klade za cíl rozvíjet myšlení dětí, vedoucí ke zralému rozhodování ve chvílích, kdy je třeba jednat jasně, zodpovědně a statečně. Učitelé na českých základních školách často neumí identifikovat projevy xenofobie a nevědí, jak s nimi efektivně pracovat. Díky projektu jim chceme poskytnout srozumitelnou a v praxi ozkoušenou pomůcku pro preventivní práci, zpracovanou na základě autentických výpovědí dětí (a vytvořený za jejich aktivní spolupráce), použitelnou bez nutnosti nákladné odborné pomoci. Hlavní částí jsou krátké příběhy s několika alternativními zakončeními (jde o princip „kinoautomatu“), zachycené na DVD. Každý příběh se větví v okamžiku rozhodnutí, žáci mohou zvolit z několika možností a poté uvidí „svůj“ zvolený konec. Důležitou součástí je metodika práce s natočeným materiálem a vedení debaty, která také pomůže učiteli s orientací v problému šikany, nastíní mu možná řešení. Metodika je vodítkem, jak podobný materiál vytvořit ve vlastní škole.

Přes sedmdesát asistentek pedagoga se sešlo na III. odborné konferenci

Jejím smyslem bylo předat příklady dobré praxe širší odborné veřejnosti a upozornit na významnou roli, kterou mohou asistenti pedagoga v českém školství při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním a jejich rodin sehrát. A v neposlední řadě také na to, že chystaná parametrizace může tuto možnost významně ohrozit. >> více

III. KONFERENCE (NEJEN) PRO ASISTENTY PEDAGOGA

Podpora žáků se sociálním znevýhodněním prostřednictvím práce asistentů pedagoga a školních asistentů 31. 3. 2023, Praha >> více

Deník.cz: Asistenti pedagoga se státu vyplatí. Hlavně mezi Romy

Je to jako s výzkumem účinných očkovacích látek. Nejdříve stojí hodně peněz, ale pak vakcíny zachrání miiliardy lidí. Asistenti pedagoga hrají ve školství a společnosti podobnou úlohu. Pomáhají žákům, kteří by jinak pravděpodobně končili v praktických základních školách a mnohé z nich vzápětí na úřadech práce. >> více

Prosba: Zapojte se do dotazníkového šetření k připravovanému Standardu činností asistenta pedagoga

Vážené kolegyně, vážení kolegové, asistentky a asistenti, učitelky a učitelé, obracíme se na Vás s prosbou o vyplnění krátkého dotazníku, který je obsahově zaměřený na témata související s přípravou budoucího „Standardu činnosti asistenta pedagoga“. Informace od Vás, pedagogů z praxe, jsou pro nás velmi důležité. >> více

Zveme vás na dvě pražské čtenářské Burzy nápadů 16. a 23. 9. 2021

Burzy nápadů stavíme na zážitkovém učení a vzájemném sdílení zkušeností. Tentokrát budeme vycházet z naratologie – nauce o vyprávění příběhu, které se věnujeme v projektu Učíme se příběhem. Kapacita obou setkání je omezená, přihlásit se můžete on-line. >> více

Tablety od Monety budou pomáhat dětem s distanční výukou

V minulém týdnu se podařilo pro 5 dětí, které v uplynulém pololetí i přes nedostatečné technické vybavení pracovaly a komunikovaly se školou, získat tablety pro distanční výuku od Moneta money bank, a.s. Děti tak dostaly hezkou odměnu k pololetnímu vysvědčení. >> více