O projektu
Detaily projektu
Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008094
Období realizace: 1. 8. 2018 – 31. 7. 2021
Tento projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a státního rozpočtu ČR.
Celkový objem dotace: Kč 13.651.000,-
V projektu vytvoříme model výuky literatury jako předmětu cíleného na literární vzdělání skrze rozvoj čtenářství. Zaměříme se na 5. – 9. ročník základní školy. Rámec nám poskytne naratologie, tedy teorie vyprávění, kterou považujeme za příznivý teoretický model přemýšlení nad textem, a to i pro dítě - čtenáře. Cílem je, aby děti dostaly k dispozici nástroj analýzy textu - příběhu, uplatnitelného pro literaturu, kterou samy čtou, a pro tvořivé přemýšlení nad ní. V rámci spolupráce základních škol a veřejných knihoven vznikne cyklus tří ověřených vzdělávacích programů zaměřených na 2. st. ZŠ, které budou posléze v intencích výzvy nabídnuty ke všeobecnému užití.
Spolupracující subjekty:
ZŠ Brno - Líšeň, Masarova ZŠ Frymburk ZŠ Hlučín - Rovniny 5. ZŠ Kolín, Mnichovická ZŠ Švermova, Liberec ZŠ Meziměstí ZŠ Tylova, Písek Lauderovy školy při ŽOP ZŠ Riegrova, Semily ZŠ Skálova, Turnov ZŠ Vrdy
|
Knihovna Jiřího Mahena, Brno Knihovna Frymburk Městská knihovna Hlučín Městská knihovna Kolín Krajská vědecká knihovna Liberec Městská knihovna Meziměstí Městská knihovna Písek Městská knihovna Praha, pobočka Korunní Městská knihovna Semily Knihovna A. Marka, Turnov Knihovna F. V. Lorence Vrdy |