Aktuality
Přes sedmdesát asistentek pedagoga se sešlo na III. odborné konferenci
Jejím smyslem bylo předat příklady dobré praxe širší odborné veřejnosti a upozornit na významnou roli, kterou mohou asistenti pedagoga v českém školství při podpoře žáků se sociálním znevýhodněním a jejich rodin sehrát. A v neposlední řadě také na to, že chystaná parametrizace může tuto možnost významně ohrozit.
>> více
Jak může mít motivaci ke vzdělávání dítě, které zažívá od počátku své školní docházky neúspěch?
Naše asistentky odvádějí opravdu skvělou práci a moc bychom si přáli, aby byla inspirací i pro další školy a vzdělávací systém jako takový. Jestli vás zajímá, jak konkrétně s rodiči a jejich dětmi spolupracují, přečtěte si článek, který o jejich práci vydali v Učitelském měsíčníku:
>> více
Díky grantu od Monety jsme mohli dětem nabídnout příměstské tábory
FOTOGALERIE. Díky grantu od Monety mohly naše skvělé asistentky v létě zorganizovat příměstské tábory na ZŠ v Jaroměři, Kutné hoře a ve Šluknově.
>> více
Vždycky jsem jim ráno zaklepala na okno. Jak asistentky pedagoga pomáhají sociálně znevýhodněným žáků a jejich rodinám
Druhý díl případový studií dobré praxe z oblasti práce asistentek pedagoga se sociálně znevýhodněnými žáky a jejich rodinami přináší osm příběhů, které popisují pozitivní efekty a význam intervence asistentek.
>> více
Adam a Pavel: Pravidelná pomoc s přípravou do školy a komunikace s rodiči je posouvá o velký kus vpřed
Jak se propadlíkovi a adeptovi na ZŠ praktickou díky efektivní podpoře a vstřícné a respektující komunikaci a spolupráci s rodinou, změnil osud? Přečtěte si dva příběhy z mnoha, které se odehrávají díky práci našich skvělých asistentek zapojených do projektu "Rozvoj komunikace a spolupráce mezi znevýhodněnými rodinami a školou".
>> více
Výsledky výzkumu: Nedostatečné vedení od učitelů mají hlavně asistenti na druhém stupni ZŠ
Nepochybně pozitivním zjištěním je, že řada asistentů má v praxi dobré metodické vedení od učitelů a jiných poradenských pracovníků. Bohužel se to ale netýká všech asistentů – data z výzkumu ukazují, že každý pátý asistent pedagoga se minimálně jednou měsíčně setkává s nějakou nejasností, u které neví, koho se zeptat, nebo nemá čas či příležitost se na ni ptát.
>> více