home
logo facebook

Čtenářský klub jako vytváření společenství nad knihou (40h)

  • číslo akreditace: MSMT- 176/2021-4-112
  • doba trvání: 40 hodin (4 dny)
  • maximální počet účastníků: 20 osob
  • cena: najdete u konkrétního aktuálně vypsaného kurzu

Obsah kurzu jsme upravili tak, že navazuje na osmihodinový kurz „Jak založit školní čtenářský klub“, protože předpokládáme, že účastníci tento kurz již absolvovali. Při účasti v kurzu rozvinete dovednosti, které jste získali v kurzu „Jak založit školní čtenářský klub“. Nespornou výhodou bude příležitost pro průběžné konzultace nad naplňováním Vašich tématických plánů a ověřování dílen ve výuce přímo s lektorkami kurzu.

Čtyřicetihodinový vzdělávací cyklus je zaměřen na praktické a zážitkové seznámení s principy čtenářského klubu, na představení metodiky práce, konkrétních postupů a čtenářských strategií, které vedou k podpoře čtenářství u dětí, k vylepšení jejich čtenářských dovedností a posílení čtenářských zkušeností.

Účastníci budou mít příležitost vyzkoušet si metody používané ve čtenářských klubech a naplánovat vlastní postupy práce v duchu rozvoje čtenářské gramotnosti.

Získají základní dovednosti pro vedení čtenářského klubu, a to jak jako volnočasové aktivity, tak součásti školní práce. Seznámí se s praktickými zkušenostmi učitelů, kteří vedou čtenářské kluby ve školách.

Součástí kurzu budou i modelové lekce práce s knihou s následnou reflexí. V průběhu celého kurzu jsou účastníkům nabízeny osobní konzultace prostřednictvím e-mailu či skypu.

I. Dílna čtení jako základ klubové práce

  • prohloubení poznání výhod čtenářské dílny
  • postupy při výběru knihy
  • respektování individuálního pokroku dětí
  • rozhovory o knihách
  • tipy na zajímavé knihy, vhodné pro děti různých zájmů a různé čtenářské úrovně

II. Metody pro rozvoj dětského čtenářství

  • metody rozvoje čtenářské gramotnosti, techniky používané v klubech
  • modelové lekce práce s knihou
  • sdílení námětů a nápadů, které se osvědčily při práci s dětmi a při vytváření čtenářské kultury v rámci celé školy

III. Posílení vlastního čtenářského zážitku

  • smysl čtení – vlastní čtenářská zkušenost
  • vytváření čtenářsky podnětné prostředí
  • živé společenství nad knihou
  • zažití radosti se sdílené přečtených knih
  • inspirace k založení čtenářského klubu nejen pro děti

IV. Příprava čtenářské lekce

  • konzultace při přípravě výukové/klubové jednotky
  • realizace lekce
  • následná analýza a reflexe
  • aplikace získaných dovedností
  • sdílení příkladů dobré praxe