home
logo facebook

Asistent pedagoga a jeho role v předškolním vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí

  • číslo akreditace. MSMT- 1343/2016-1-114
  • doba trvání: 8 hodin (1 celodenní kurz nebo 2 odpoledne po 4 hod)
  • maximální počet účastníků: 25 osob

Kurz přiblíží účastníkům význam a možnosti využití asistenta pedagoga při předškolním vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí včetně konkrétních příkladů náplně práce a spolupráce s jednotlivými aktéry vzdělávacího procesu a základních informací o legislativním ukotvení profese asistenta pedagoga v MŠ.

Obsah kurzu

  • vymezení funkce asistenta pedagoga ve vzdělávacím systému v ČR
  • kvalifikační předpoklady uchazeče o práci asistenta pedagoga
  • legislativa: odpovědnost asistenta pedagoga a další aspekty profese
  • náplň práce asistenta pedagoga
  • vhodné formy spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem mateřské školy
  • žák se sociálním znevýhodněním – základní vymezení
  • specifika vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí
  • možnosti a vhodné formy práce asistenta pedagoga ve vztahu k potřebám soc. znevýhodněných dětí
  • role asistenta pedagoga při zprostředkování komunikace mezi mateřskou školou a rodinami znevýhodněných dětí;
  • asistent pedagoga jako vzor pro děti z etnických menšin